Systemy Marketing Automation pozwalają szczegółowo dotrzeć do wymagań odbiorcy własnym, spersonalizowanym i odpowiednio dostosowanym komunikatem we właściwej chwili. System opiera się na monitorowaniu i punktowemu ocenianiu zachowań oraz reakcji potencjalnych kontrahentów na prowadzone działania marketingowe. Idąc tym tokiem, to właśnie targetowanie behawioralne zwiększa możliwość powodzenia kampanii.
System MA monitoruje zachowania potencjalnych klientów, takie jak odwiedziny danych podstron, otwarte e-maile i zainteresowanie linkami, bądź ankietami. Zebrane dane można wykorzystać do scenariusza systemu. Wszystko to sprawia, iż e-mail pozwoli skorzystać m.in. ze zniżek na interesujący potencjalnego klienta produkt, a jednocześnie zachęci do kolejnego korzystania z usług i zakupu nowych obiektów.
Wszystko to jest w pełni zautomatyzowane, zaś określone zachowanie danego, potencjalnego klienta najczęściej może oznaczać przypisanie mu w systemie odpowiednio zdefiniowanego tagu, bądź też podkategorii. Co więcej, następne kampanie zostaną już podjęte właśnie pod względem osób oznaczonych odpowiednimi hasłami w systemie. Targetowanie behawioralne jest również jeszcze bardziej skuteczniejsze za sprawą zastosowania scoringu. Polega on na przyznawaniu potencjalnym osobom i klientom określonej liczby punktów za wykonywane przez nich działania, czyli m.in. wejście na stronę internetową firmy czy zapoznanie się z wiadomością e-mail.
Odpowiednio ustalona skala przyznawania punktów umożliwia w dziale sprzedaży dowiedzieć się, jakie są najbliższe cele zakupowe potencjalnych klientów, a także jakie podjąć wobec nich kampanie, takie jak obniżki, bądź wiadomości e-mail.
Jak ustalany jest scoring behawioralny w iPresso?
Ustalanie scoringu behawioralnego w systemie iPresso odbywa się przez wybór odpowiednich akcji oraz warunkowych bloków.
• Akcje są czynnościami, które system wykonuje na zapisanych kontaktach. Za każdą z akcji, takich jak np. wysłanie wiadomości e-mail czy wysłanie wiadomości sms, system przyzna konsumentowi z góry ustaloną liczbę punktów.
• Bloki warunkowe pozwalają ocenić aktywność klienta i przyznać punkty za jej wykonanie lub też brak czynności.
Bloki warunkowe są zintegrowane tak, aby móc przypisywać punkty zarówno dodatnie, jak i ujemnie. Dodatkowo, sumują je automatycznie, a następnie - za sprawą planu scoringowego - ukazują osoby, które posiadają najwyższą liczbę punktów. Są to bowiem jednocześnie Ci, którzy będą najbliższej dokonania transakcji i zakupu.