Super Bowl z roku 2013 to szczególne wydarzenie, ponieważ pokazało nam między innymi jak wielkie możliwości niesie za sobą między innymi Real – Time Marketing. Wydarzenie to zawsze jest najchętniej oglądanym w amerykańskiej telewizji. Przez niektórych określane jako święto narodowe.

Real-Time Marketing

Mecz rozegrany w ostatnim roku przyciągnął do ekranów ponad 108 mln ludzi, a jego przebieg był komentowany na bieżąco przez ponad 24 mln tweedów. Dla pokazu możliwości jakie niesie za sobą Real-Time Marketing należy powiedzieć właśnie o liczbie tweedów. Mowa między innymi tutaj o wpisie firmy Oreo, która to zdołała popisać się doskonałym refleksem marketingowców, którzy w momencie gdy na stadionie zgasło światło przez awarię elektryczności bardzo szybko zareagowali tweedem, że w ciemności ciastka oreo będzie można nadal spożywać.

Jak dobrze wykorzystać Real-Time Marketing?

Jeśli chodzi o tą reklamę może nie było to najbardziej oryginalne przesłanie, ale w tym kontekście, gdy się pojawiło było przede wszystkim pozytywnie ocenione przez odbiorców właśnie z tego powodu, że doszło do szybkiej reakcji firmy na taką sytuację, która nie była przez nikogo przewidywana. Dlatego w ciągu kilkunastu godzin przekazano ponad 15 tysięcy razy owy wpis. Ten tweet, który został na szybko przygotowany i wrzucony do sieci stał się siłą, która sprawiła, że o produkcie firmy mówiono przez wiele tygodni. Przykład ten idealnie pokazuje jak wielkie możliwości daje nam komunikacja z odbiorcami przy reakcji na czas rzeczywisty.

Tworzenie reklamy

Przeprowadzenie takiej akcji marketingowej będzie wymagać przede wszystkim wyjątkowej czujności i refleksu a także zaangażowania marketingowców. W przerwie meczu o Super Bowl koszt jednej reklamy jest horrendalny, natomiast przygotowanie takiego wpisu kosztowało właściwie grosze. Liczba odbiorców w sieci nie była aż taka jak widzów przed tv, ale mimo tego i tak obrazek szybko się rozprzestrzeniał.

Działania marketingowe

Współcześnie, gdy sieci społecznościowe są taką siłą firmy mają wielkie możliwości, by stale zostawać w kontakcie z konsumentami. To bardzo ważne, ponieważ nie ma pośredników, którzy taki kontakt opóźniają. Można treść rozpowszechniać praktycznie wszędzie i bez rezerwowania czasu antenowego. To szansa na to, by w czasie rzeczywistym przygotować najlepsze możliwe działania marketingowe. Zdaje się, że właśnie marketing czasu rzeczywistego idealnie pokazuje nam jak bardzo ten marketingowy rynek się zmienił i jak ważna dla firm staje si reakcja przez social media na to co się dzieje w danym momencie, by dać siłę swojej marce przez dopasowanie do zdarzeń.

Socialmedia

Warte uwagi

Na czym polega lead scoring?

Jeśli wiemy, jak zachowują się klienci, którzy odwiedzają naszą stronę internetową, bez trudu możemy zidentyfikować tych, którzy mogą pozostać z nami na dłużej. Jeśli skupimy na...