MarTech Stack, czyli wszystkie narzędzia marketingu w jednym miejscu

Udostępnij:

Czym jest MarTech Stack? Są to wszystkie narzędzia wykorzystywane na co dzień przez działy marketingu konkretnych firm. Dzięki nim, możliwe jest planowanie i przeprowadzanie określonych działań marketingowych, ale również analiza ich skuteczności oraz odpowiednia ich optymalizacja. Do narzędzi tych można zaliczyć chociażby systemy MA oraz CRM, platformy SEO, czy narzędzia analityczne.

W marketingu, zgromadzenie właściwych informacji na temat naszych klientów to podstawa. Dzięki temu, możliwe jest dopasowanie przesyłanych im treści do ich preferencji, również pod względem kanału komunikacji. Ale konieczne jest również skrupulatne przeanalizowanie tego, czy prowadzone kampanie są skuteczne. Na szczęście, obecnie dostępnych jest mnóstwo narzędzi, które umożliwiają realizację takich celów.

Jak wskazuje ChiefMarTec, narzędzia te dzielimy na takie kategorie jak:

- reklama oraz promocja – czyli na przykład narzędzia do mobile marketingu, reklama display i programmatic, reklama wideo, PR

- treści oraz doświadczenia użytkownika – chodzi chociażby o narzędzia content marketingowe, e-mail marketingowe oraz SEO

- relacje z klientami – są to między innymi systemy CRM, platformy przy pomocy których zarządzamy marketingiem w mediach społecznościowych oraz prowadzimy chat z odwiedzającymi konkretne strony

- dane – a zatem na przykład narzędzia analityki marketingowej, oraz te dzięki którym możliwe jest raportowanie, analizowanie oraz wizualizacja danych

- zarządzanie – są to rozwiązania służące do zarządzania np. budżetem i finansami, projektami, produktami i procesami biznesowymi (workflows)

Analiza kampanii reklamowej

Oczywiście poszczególne kategorie to setki różnorodnych narzędzi i to między innymi od rodzaju działalności danej firmy, branży w jakiej działa czy założonych sobie przez nią celów, zależy, które z nich pomogą jej w realizacji poszczególnych zadań.

MarTech Stack to nie tylko pojedyncze narzędzia, z których korzysta firma, ale także ich wzajemne powiązanie. Właśnie dzięki niemu bowiem, możliwe jest pełne i skuteczne zarządzanie poszczególnymi kwestiami związanymi z marketingiem firmy.

Warto w takim przypadku skorzystać z możliwości jakie daje nam chociażby iPresso, przy pomocy którego jesteśmy w stanie zgromadzić wszystkie narzędzia oraz zsynchronizować ich działanie. W ten sposób, system MA staje się miejscem, gdzie możemy zarządzać wszystkimi sferami naszych działań marketingowych. Pozyskujemy dzięki niemu dane o klientach, zarządzamy kanałami społecznościowymi, realizujemy nasze kampanie, analizujemy je i raportujemy.

Socialmedia

Warte uwagi

Co to jest Buyer Persona?

Produkt, aby dobrze się sprzedawać powinien być skierowany do określonej grupy ludzi. Przekaz należy więc formułować tak, aby dociekał on do potencjalnych klientów. Wpierw trzeba...