KPI, czyli z angielskiego Key Performance Indicators, to tak zwane kluczowe wskaźniki efektywności. To właśnie z ich pomocą mierzony jest stopień realizacji celów, jakie zakłada sobie konkretna firma.

Dzięki KPI jesteśmy w stanie cały czas sprawdzać efekty naszych działań i w razie konieczności reagować, na przykład modyfikując strategie prowadzonych kampanii marketingowych. Dzięki KPI możemy chociażby monitorować to jak często jest odwiedzana dana strona albo czy nasze działania w mediach społecznościowych przekładają się na lepszą sprzedaż.

Wskaźniki zapewniają nam dostęp do bardzo konkretnych danych, z których jesteśmy w stanie wyciągnąć stosowne wnioski oraz zmieniać kierunek działań, gdy stwierdzimy, iż jest to konieczne.

Oczywiście, musimy przy tym jednak pamiętać, że KPI nie służy do mierzenia wszystkich informacji. Już sama nazwa sugeruje nam, iż chodzi tutaj wyłącznie o wskaźniki kluczowe, dzięki którym zyskujemy miarodajne wyniki, jasno wskazujące na to jaki jest aktualny stan firmy oraz czy realizuje ona swoje cele w takim stopniu jak było to planowane.

Musimy zatem zadecydować, które wskaźniki są nam niezbędne do tego, aby uzyskać przydatną wiedzę oraz wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski. Możliwości, jeśli chodzi o wybór wskaźników jest naprawdę wiele, dlatego z dużą rozwagą powinniśmy zdecydować się na kilka albo kilkanaście z nich, dzięki którym dowiemy się jaki jest stopień realizacji naszych założeń. To między innymi z tego powodu, wykorzystywane KPI będą różne w zależności od tego, która firma je wyznacza.

Znaczenie KPI

Pod uwagę musi zostać wzięta chociażby branża, w której działa konkretna firma, założone przez nią cele, do osiągnięcia których dąży oraz jej indywidualne potrzeby. Tylko w ten sposób otrzymamy bowiem miarodajne efekty.

Wybierając wskaźnik powinniśmy decydować się na ten, który odnosi się do informacji mającej kluczowe znaczenie dla firmy. Powinien on także zakładać realny cel, a firma musi określić czas, w jakim wybrany wskaźnik ma osiągnąć określoną wartość.

KPI poprzez mierzenie wyników pomaga firmom posiąść niezwykle cenną wiedzę oraz polepszyć osiągane przez nią wyniki. Dzięki nim możemy zdefiniować oraz osiągnąć zarówno operacyjne, jak i strategiczne cele, gdyż dzięki zdobytej wiedzy, jesteśmy w stanie poprawić zaplanowaną strategię rozwoju.

To jednak nie wszystko, ponieważ KPI pozwala także przedstawić firmie swoje osiągnięcia na zewnątrz, chociażby po to aby udowodnić zgodność działania z określonymi przepisami. Oprócz tego, wskaźniki umożliwiają nam także monitorowanie pracy w samej firmie.

Socialmedia

Warte uwagi

MarTech Stack, czyli wszystkie narzędzia...

Czym jest MarTech Stack? Są to wszystkie narzędzia wykorzystywane na co dzień przez działy marketingu konkretnych firm. Dzięki nim, możliwe jest planowanie i przeprowadzanie określonych...