Zarówno małe, średnie jak i duże firmy działające w B2B, B2C, B2G czy innych relacjach muszą stawiać czoła jednemu, wspólnemu problemowi jakim jest stały, nieprzerwany, monitorowany kontakt z klientem. Czemu jest to problem? Łatwo jest przecież kogoś pominąć, łatwo przeoczyć, który z klientów jest bliski zakupu danej rzeczy, a który nie.
Co więcej, analizując prognozę sprzedaży oraz ilość pozyskiwanych kontaktów pracownicy wielu firm zastanawiają się niejednokrotnie nad szczelnością całego procesu, począwszy od pozyskania klienta do zakupu.
Aby uzyskać pełną kontrolę nad procesem marketingowo-sprzedażowym, na bieżąco monitorować zachowania potencjalnych klientów i być w stałym kontakcie z klientami, można skorzystać z coraz bardziej popularnego narzędzia – automatyzacji marketingu.
Oczywiście, wiele firm próbuje radzić sobie w sposób mniej profesjonalny, tworząc arkusze z tabelami, danymi, statystykami itd. Jednak należy powiedzieć, że praca na tego typu dokumentach nie należy do najwygodniejszych, a analiza zebranych danych może skutkować bardzo nieprecyzyjnymi wnioskami. Lepiej posłużyć się narzędziem, które podbija rynek i sprawia, że firmy korzystające z danego systemu stają się dużo bardziej konkurencyjne.
Marketing Automation – kompleksowe rozwiązanie dla firmy
Świadome firmy chcą realizować zadania sprzedażowe i marketingowe przy pomocy jednego narzędzia, dzięki czemu firma może pracować na jednej bazie aktualnych i potencjalnych klientów. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu powyższej integracji zadań, można uzyskać kompleksowy podgląd na to, co się dzieje z każdym kolejnym kontaktem od momentu pozyskania, przez marketing, sprzedaż, po lokalizację i retencję. Tak właśnie działa marketing automation – narzędzie, które odpowiada na potrzeby działów marketingu i sprzedaży.
Automatyzacja marketingu łączy w sobie wysyłanie wiadomości e-mail do klientów i możliwości, które dostarcza formom CRM.
Dlaczego Marketing Automation jest naturalnym wyborem?
Automatyzacja marketingu wspiera działania marketingowe i sprzedażowe realizowane każdego dnia. W największym stopniu skupia się na osobach, które z dużym prawdopodobieństwem zostaną klientami danej firmy. Najczęściej jest tak, że osoby te, ze względu na zainteresowanie ofertą, skontaktowały się już z działem sprzedaży firmy i proszą o więcej szczegółów dotyczących oferty. Sprzedający stara się dostarczyć potencjalnemu klientowi potrzebnych informacji.
Nie korzystając z automatyzacji i monitorowania zachowania, niemożliwa jest idealna komunikacja z klientem. Komunikacja spersonalizowana dotyczy wtedy tylko 20% kontaktów pozyskiwanych przez firmę.
Marketing Automation wspiera działania sprzedażowe
Wzrost sprzedaży może nastąpić dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania użytkowników strony www, nawet tych zupełnie anonimowych. Przy pomocy systemu automatyzacji każdy klient łączony jest z działaniami jakim podlegał i jego rekcjami na nie. Dzięki zebranym informacjom możliwe jest wysyłanie danym osobom dopasowanych komunikatów w odpowiednim, optymalnym czasie.