Tak jak wskazuje nam sama nazwa definicja RTM będzie opierać się na pojęciu czasu rzeczywistego, a więc dokładniej będzie chodziło o możliwość szybkiego reagowania. Jednak nie tylko to będzie ważne. Real Time Marketing będzie polegać na szybkim, wyróżniającym się odnoszeniu do szczególnych wydarzeń, które określić można jako te, których wcześniej się zupełnie nie spodziewaliśmy.
Nie ma tutaj żadnych strategii i planów, ponieważ wszystko dzieje się nagle, zależy od tego jakie pojawiają się reakcje. Działania prowadzone są na bieżąco w stosunku do tego co będzie działo się na rynku oraz w każdej innej dziedzinie życia, na którą będzie można zareagować, tak by w ten sposób zagwarantować sobie zainteresowanie klientami właśnie dlatego, że będziemy w stanie swoją reakcją pokazać, że jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to co dzieje się na rynku.
Marketing - działanie
Tak naprawdę pojęcie marketingu czasu rzeczywistego będzie bezpośrednio powiązane z latami 90-tymi XX wieku, ale dodatkowo trzeba również powiedzieć, że rozwój social media sprawił, że ma to nowe znaczenie oraz zastosowanie. Nowe kanały społecznościowe jakie się pojawiają pozwolą dotrzeć do klienta bardzo szybko, do milionów klientów w błyskawiczny sposób. Nasze informacje będą się rozchodzić po całej globalnej sieci w ekspresowym tempie. Kreacja taka nie musi być wyrafinowana. Najważniejsza kwestia to skuteczny czas reakcji oraz błyskawiczność tego komentarza do wydarzenia jakie ma miejsce.
Pierwsze było Oreo?
Każdego roku Super Bowl oglądać będzie ponad 100 mln ludzi,. W czasie rozgrywek niespodziewanie w roku 2013 zgasło światło i ten moment wykorzystali skutecznie marketingowcy Oreo, którzy zareagowali wpisem na twitterze, którzy od razu wzbudził zainteresowanie. Zaraz ten wpis zaczął się szybko rozprzestrzeniać i coraz więcej osób mogło do niego docierać, dlatego nie powinniśmy być zdziwieni, że była to najlepsza opcja, by skutecznie zadziałać w zakresie tego typu marketingu.
Snickers – Real Time Marketing nie tylko w social media
Jeśli chodzi o akce RTM Snickersa najlepszą będzie ta dotycząca Suareza, który ugryzł zawodnika drużyny przeciwnej. W ten sposób Snickers dość szybko był w stanie na to wydarzenie zareagować swoim wpisem, który odnosił się właśnie do spożywania znanych batoników. Ostatecznie można powiedzieć, że w ten sposób Snickers wpisał się w RTM świetnie, ale swoje działania podejmował w czasie rzeczywistym także poza siecią. Jak się jednak zdaje sprawa takiego marketingu poza siecią nie będzie już taka łatwa.