Wskaźniki efektywności w narzędziu Google Analytics

Udostępnij:

Jeśli zależy nam na tym, aby podejmowane przez nas decyzje biznesowe były rzeczywiście efektywne, powinniśmy skoncentrować się tak na opracowywaniu celów, jak i KPI do działań podejmowanych przez firmy marketing oraz konkretnych kampanii promocyjnych.

Wśród narzędzi, które służą do prowadzenia wiarygodnych pomiarów znajduje się między innymi Google Analytics, warto więc zastanowić się nad jego wdrożeniem, może to bowiem stanowić znakomity początek firmowej analityki internetowej.

Jak zatem zdefiniować nasze cele marketingowe, a następnie zacząć je wdrażać?

Jeszcze przed rozpoczęciem pracy z programem Google Analytics dobrze jest zastanowić się nad tym, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Jeśli wyznaczymy sobie konkretny cel, łatwiej będzie nam odpowiedzieć sobie na pytanie o to, które ze wskaźników w największym stopniu przyczyniają się do jego zrealizowania. Kluczowe znaczenie wydaje się mieć zatem nie tylko samo sprawne zarządzanie danymi, ale również ich pomiar, właściwa analiza oraz raportowanie. Jeśli brakuje nam wsparcia, powinniśmy kierować się tak zwaną regułą SMART. Zakłada ona, że przyświecać powinny nam cele konkretne, osiągalne, możliwe do zmierzenia, realne, a przede wszystkim = mierzone w czasie.

Zarządzanie kampanią

Kluczowe wskaźniki efektywności

Już po ich zdefiniowaniu bez większego problemu można dobrać do nich adekwatne Kluczowe Wskaźniki Efektywności określane też mianem KPI, a to sprawi, że mierzenie wybranych celów przestanie być problemem. Jeśli więc wiemy, jaki ma być nasz cel, musimy uzupełnić naszą wiedzę o informacje na temat tego, jak zmierzyć w Google Analytics stopnie jego realizacji. Wskazanie na ten właśnie program nie jest działaniem przypadkowym, mamy bowiem w jego przypadku do czynienia z rozwiązaniem umożliwiającym pomiar wielu aspektów odnoszących się do zachowań użytkowników na firmowej stronie internetowej.

Oczywiście, każda kampania jest unikatowa, a więc również cele i zdarzenia w Google Analytics za każdym razem powinny być konfigurowane od postaw. Jeśli mamy to już za sobą, możemy zastanowić się nad konkretnymi wskaźnikami KPI. Ich znalezienie nie powinno być trudne, znajdują się one bowiem w zakładkach: odbiorcy, pozyskiwanie, konwersje oraz zachowanie.

Pozwalają one na uzyskanie odpowiedzi na pytanie o to, kto odwiedza naszą stronę www i z jakich źródeł korzysta, umożliwiają jednak również określenie zachowań internetowych gości. Dzięki wskaźnikom KPI można więc ustalić, czy osoby odwiedzające naszą stronę www zachowują się dokładnie tak, jak moglibyśmy sobie tego życzyć. Oczywiście, wskaźniki można dowolnie zestawiać ze sobą.