Dzięki temu, że dokonał się rozwój technologiczny konsumenci mogą się dzisiaj komunikować praktycznie bez żadnych ograniczeń i poszukiwać informacji za pośrednictwem internetu. Nazywamy ich tak zwanymi Always On Consumers - ciągle rozmawiają ze sobą i poszukują informacji w sieci. Wykorzystują nie tylko strony www, newslettery czy blogi, ale także media o charakterze społecznościowym.
Dobrze działająca strategia dotyczącą marketingu, która ma zaspokajać ich potrzeby, musi także uwzględniać stałe nawiązywanie komunikacji z nimi. Powinna funkcjonować w sposób ciągły i stosować przeróżne kanały służące do komunikacji. Taka forma marketingu nazywana jest potocznie Always On Marketingiem, a rozwiązaniem które daje możliwość wykorzystania jej jest wszechstronny system zwany Marketing Automation.
Biorąc pod uwagę naprawdę duże zasoby danych, które są udostępnione dla każdego bez większych problemów, motywem strategii dotyczącej marketingu musi być niewątpliwie zapewnienie w miarę możliwości jak najokazalszej widoczności własnej marki dla potencjalnych odbiorców. Możemy tego dokonać tylko i wyłącznie poprzez zastosowanie przeróżnych kanałów komunikowania, które wykorzystują owi potencjalni odbiorcy.
Takie działania o charakterze marketingowym powinny ze sobą ściśle współpracować i odbywać się przy pomocy współgrających ze sobą kanałów. Przedsiębiorstwo, które pragnie sukcesu, musi przebywać tam, gdzie przebywają jego odbiorcy i nigdy nie być obojętnym na dotyczące ich potrzeby. Taka nowoczesna komunikacja jest możliwa tylko dzięki poddaniu automatyzacji wszystkich działań dotyczących marketingu.
Przynoszący efekty plan marketingowy musi brać pod uwagę konieczność stałego komunikowania się z odbiorcami za pośrednictwem różnych wykorzystywanych przez niego metod do nawiązywania kontaktów. Marketing Automation daje możliwość zarządzania za pośrednictwem wielu różnych kanałów informacyjnych stronami internetowymi, newsletterami, mediami o charakterze społecznościowym, czy e-mailingiem.
System Marketing Automation odpowiada za nadzorowanie klientów, składuje dane o przeprowadzonych przez nich działaniach i cechach, dzięki czemu daje możliwość znacznie lepszego zapoznania z ich wymogami i potrzebami. Posiadanie takiej wiedzy pozwoli na stworzenie z klientami dużo bardziej trwałych relacji, komunikację za pomocą treści dobranych do nich w sposób indywidualny i zaprojektowanie oferty, która będzie spełniać ich wymagania.
Taka automatyzacja dotyczącą marketingu pozwala na zapoznanie z oczekiwaniami klientów i dobraniem do nich naszych przekazów o charakterze marketingowym. Treści marketingowe, które są przez nas przedstawiane powinny być dostosowane do indywidualnych cech odbiorców i odpowiadać ich oczekiwaniom. Żeby móc osiągnąć zamierzony cel informacje, które im wysyłamy muszą być dla nich niezwykle atrakcyjne i niepowtarzalne.
Always On Marketing oparty jest na tworzeniu nierozerwalnych kontaktów z odbiorcą za pomocą regularnego wysyłania mu treści, które z pewnością go zaciekawią. Poprzez rozwój technologiczny możliwe jest posiadanie nieprzerwanego dostępu do informacji za pośrednictwem internetu. Dzięki temu odbiorcy mają bardzo szeroki wybór co do tego skąd czerpać informację. Dlatego więc przynoszący wymierne skutki marketing musi być podparty treściami dostosowanymi do indywidualnych oczekiwań odbiorcy, przyciągać oraz zatrzymywać ich uwagę i w razie czego reagować na ich zachowania w sposób bieżący, tak aby nasz content był uznawany przez potencjalnych odbiorców. Taka możliwość istnieje właśnie dlatego, że stosowany jest w tym wypadku Marketing Automation, który podejmie działania, w momencie zauważenia konkretnego zachowania konsumenta.
Firma i to co jest przez nią produkowane musi być bardzo łatwo dostępne dla konsumenta, przy czym nie może niczego mu wmuszać. Należy także wziąć pod uwagę, że dzisiejsi odbiorcy nie stanowią już biernych konsumentów, ale współtworzą swoje informacje, które mogą wrzucić do internetu. Sieć daje im możliwość na działanie w sposób aktywny, co może być pomocne w dystrybucji wysyłanych przez nas treści, jeśli zostaną uznane za dobre i praktyczne. Musimy mieć świadomość nieprzychylnej odpowiedzi od klienta i rozpowszechnianiu przez niego komentarzy w mediach o charakterze społecznościowym. W takiej sytuacji oczekiwana jest właściwa i dość szybka odpowiedź. Przy zastosowaniu Marketing Automation będziemy mieli możliwość reakcji w czasie rzeczywistym na to, co robią klienci, co pomoże nam w przyszłości w doskonaleniu strategii.
Rozprowadzanie należących do nas treści przy pomocy Marketing Automation przeprowadzane jest automatycznie przy współudziale wszystkich form komunikacji, którymi dysponujemy. Content rozsyłany jest przez system w sposób wielotorowy. System dokonuje w sposób automatyczny zarządzania narzędziami takimi, jak strony internetowe, e- maile, pliki z materiałem do ściągnięcia,, czy media o charakterze społecznościowym. Dobrze go będzie także zastosować przy nadzorowaniu programów o charakterze lojalnościowym. Dzięki takiej automatyzacji naszego działania mamy możliwość przy małych nakładach naszej pracy dokonać realizacji Always On Marketingu.