Super Bowl z roku 2013 to szczególne wydarzenie, ponieważ pokazało nam między innymi jak wielkie możliwości niesie za sobą między innymi Real – Time Marketing. Wydarzenie to zawsze jest najchętniej oglądanym w amerykańskiej telewizji. Przez niektórych określane jako święto narodowe.
Real-Time Marketing
Mecz rozegrany w ostatnim roku przyciągnął do ekranów ponad 108 mln ludzi, a jego przebieg był komentowany na bieżąco przez ponad 24 mln tweedów. Dla pokazu możliwości jakie niesie za sobą Real-Time Marketing należy powiedzieć właśnie o liczbie tweedów. Mowa między innymi tutaj o wpisie firmy Oreo, która to zdołała popisać się doskonałym refleksem marketingowców, którzy w momencie gdy na stadionie zgasło światło przez awarię elektryczności bardzo szybko zareagowali tweedem, że w ciemności ciastka oreo będzie można nadal spożywać.
Jak dobrze wykorzystać Real-Time Marketing?
Jeśli chodzi o tą reklamę może nie było to najbardziej oryginalne przesłanie, ale w tym kontekście, gdy się pojawiło było przede wszystkim pozytywnie ocenione przez odbiorców właśnie z tego powodu, że doszło do szybkiej reakcji firmy na taką sytuację, która nie była przez nikogo przewidywana. Dlatego w ciągu kilkunastu godzin przekazano ponad 15 tysięcy razy owy wpis. Ten tweet, który został na szybko przygotowany i wrzucony do sieci stał się siłą, która sprawiła, że o produkcie firmy mówiono przez wiele tygodni. Przykład ten idealnie pokazuje jak wielkie możliwości daje nam komunikacja z odbiorcami przy reakcji na czas rzeczywisty.
Przeprowadzenie takiej akcji marketingowej będzie wymagać przede wszystkim wyjątkowej czujności i refleksu a także zaangażowania marketingowców. W przerwie meczu o Super Bowl koszt jednej reklamy jest horrendalny, natomiast przygotowanie takiego wpisu kosztowało właściwie grosze. Liczba odbiorców w sieci nie była aż taka jak widzów przed tv, ale mimo tego i tak obrazek szybko się rozprzestrzeniał.
Działania marketingowe
Współcześnie, gdy sieci społecznościowe są taką siłą firmy mają wielkie możliwości, by stale zostawać w kontakcie z konsumentami. To bardzo ważne, ponieważ nie ma pośredników, którzy taki kontakt opóźniają. Można treść rozpowszechniać praktycznie wszędzie i bez rezerwowania czasu antenowego. To szansa na to, by w czasie rzeczywistym przygotować najlepsze możliwe działania marketingowe. Zdaje się, że właśnie marketing czasu rzeczywistego idealnie pokazuje nam jak bardzo ten marketingowy rynek się zmienił i jak ważna dla firm staje si reakcja przez social media na to co się dzieje w danym momencie, by dać siłę swojej marce przez dopasowanie do zdarzeń.