Real-Time Marketing w systemie Marketing Automation

Udostępnij:

Real-Time Marketing jest strategią zakładającą reagowanie na wydarzenia i zachowania odbiorców w czasie rzeczywistym lub zbliżonym do rzeczywistego. Pozwala na to system Marketing Automation, który monitoruje informacje pojawiające się w sieci oraz aktywność ewentualnych klientów.

Real-Time Marketing znajduje zastosowane głównie w mediach społecznościowych, gdzie użytkownicy aktywni są przez cały czas. Dlatego marketerzy muszą trzymać rękę na pulsie i reagować na aktualne wydarzenia. W ten sposób można nawiązywać do bieżących informacji i je przechwycić - newsjacking.

Newsjacking to skuteczna metoda na zaistnienie w świadomości odbiorców. Trzeba jednak szybko i w oryginalny sposób zareagować na bieżące wydarzenia. Marketerzy powinni więc wykazać się czujnością.

Aby prowadzić Real-Time Marketing należy dostosować treści do danego odbiorcy i kontekstu w jakim rozgrywane jest dane wydarzenie. System Marketing Automation pozwala na ocenę zachowania użytkowników i tego jak reagują na dane akcje marketingowe. Ponadto system ten pozwala też na zarządzanie kanałami w social mediach, które dzisiaj są podstawową platformą komunikacyjną z klientami. Dzięki systemowi można jednocześnie umieszczać informacje na kilku różnych portalach społecznościowych.

Działania real time marketingu

Dobrze prowadzone działania Real-Time Marketing pozwalają na nawiązanie dość trwałej relacji  odbiorcami. Dostarczane są im bowiem wartościowe treści. W tym celu należy jednak poznać dobrze swoją branżę i klientów, a także potencjalnych klientów. Trzeba wiedzieć, jakie treści przypadną im do gustu.

Marketing Automation monitoruje zachowania klientów i reaguje na nie w sposób automatyczny. Informuje marketerów o czynnościach, które powinny w danej chwili wykonać. System analizuje ich działania oraz podaje rezultaty. Analiza danych jest zresztą bardzo ważnym elementem całego systemu Real-Time Marketing. To na jej podstawie ustalane są dalsze plany marketingowe. System bada zachowanie odbiorców,  którymi komunikacja odbywa się na wielu kanałach jednocześnie.

Algorytmy Marketing Automation pozwalają na pełną automatyzację prowadzonych działań o charakterze marketingowym. System podejmuje odpowiednie akcje na każdym poziomie sprzedaży. Obserwuje zachowanie potencjalnych klientów i na nie natychmiastowo reaguje.

Marketing Automation to system pozwalający marketerom na reagowanie w czasie rzeczywistym na bieżące wydarzenia i działania potencjalnych klientów. Przyczynia się tym samym do realizacji założeń strategii Real-Time Marketingu.