Dashboard KPI, czyli jak wyznaczać i monitorować cele w systemie MA

Udostępnij:

Wyznaczanie celów, oraz mierzenie poziomu ich zrealizowania, jest koniecznym elementem pracy, którą wykonuje marketer. Dashboard KPI w systemie iPresso to narzędzie, które umożliwia definiowanie ich oraz skuteczne monitorowanie w czasie rzeczywistym.

Bardzo istotne wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators – KPIs) to narzędzia, które pozwalają na optymalne mierzenie stopnia realizacji najważniejszych celów stawianych sobie przez firmy oraz organizacje. Dzięki nim marketerzy mają szansę błyskawicznie zdiagnozować oraz oszacować postępy swoich kampanii, a potem wprowadzić właściwe korekty oraz zoptymalizować działania.

Dashboard KPI w iPresso gwarantuje marketerom możliwość wyznaczania celów, które są związane zarówno z danymi zawartymi w systemie (jak choćby liczba nowych leadów w bazie lub konwersja kampanii e-mail itp.) oraz z informacjami, które pochodzą z serwisów oraz systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą to być na przykład dane odnoszące się do fanpage’a na FB lub statystyk stron internetowych wykonanych przez Google Analytics itp.

Wyznaczanie celów w systemie to rzecz prosta, szybka, a także intuicyjna. Marketerzy w czasie rzeczywistym mogą skorzystać z wskaźników liczbowych oraz procentowych, które opisują stopień wykonania celów oraz wykresy z łatwymi do zrozumienia symbolami. Dzięki nim można szybko zorientować się w bieżących trendach. IPresso daje możliwość monitorowania pojedynczych, głównych celów oraz kampanii, których rezultaty zależą od efektywnej realizacji wielu mniejszych zadań.

Realizacja kampanii

Przykładem ogólnego celu kampanii może być powiększenie bazy kontaktów o 1000 osób. Pomniejszymi elementami są zaś takie zadania jak kampania w mediach społecznościowych czy banery reklamowe. Dashboard KPI w systemie iPresso daje szanse na stałe monitorowanie postępów w realizacji każdego z tych pojedynczych celów, które potem mają wpływ na końcowe rezultaty kampanii. To pozwala na wprowadzanie niezbędnych korekt oraz zoptymalizowanie elementów strategii, które działają mniej efektywnie.

Do najpopularniejszych marketingowych wskaźników KPI należą:

a) liczba wizyt na stronie internetowej albo firmowym blogu,

b) zapisania na subskrypcję newslettera oraz wypisania z subskrypcji,

c) nowe kontakty lub leady,

d) wykonane transakcje/liczba zamówień,

e) liczba polubień firmowego fanpage’a na Facebooku,

f) średnia liczba transakcji dokonywanych przez klienta w ciągu roku,

g) udział transakcji z kodami rabatowymi.