Postawy najmłodszego pokolenia konsumentów

Udostępnij:

„AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z” to najnowsze badanie Kantara Millwarda Browna, w którym sprawdzono jakie są typowe zachowania oraz postawy przedstawicieli generacji Z w odniesieniu do reklamy oraz marketingu.

Najmłodsi obecnie konsumenci, w wieku od 16 do 19 lat, wykazują między innymi wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych oraz bardzo duże zaangażowanie we wszelkiego typu kanały mobilne. Jak można się domyślić, radzą sobie oni z technologiami znacznie lepiej niż poprzednie pokolenia, a duża liczba młodych ludzi za priorytet uznaje przede wszystkim ciągły dostęp do muzyki. Co bardzo ważne, osoby reprezentujące pokolenie Z nie są również zbyt mocno zaangażowane w przekaz reklamowy, w związku z czym reklamy przewijają o 3 sekundy szybciej aniżeli reprezentanci pokolenia X.

Na co zatem zwracać uwagę planując komunikację z generacją Z? Według autorów badania są to:

1. Poszanowanie przestrzeni w sieci

Zapomnij o uciążliwych dla użytkownika reklamach typu pop-up czy reklamy wideo, gdyż pokolenie Z po prostu ich nie znosi. Lepszym pomysłem jest wideo, które można pominąć po krótkiej chwili.

2. Aktywność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to naturalne środowisko dla reprezentantów pokolenia Z. I nie chodzi tutaj wyłącznie o Facebooka albo YouTube’a, ale również o Snapchata, Instagram czy Twittera. Kilka razy dziennie Instagrama odwiedza 36% przedstawicieli pokolenia Z, natomiast Snapchata 24% z nich. W przypadku osób pomiędzy 20 a 34 rokiem życia, czyli pokolenia Y, jest to odpowiednio 21% i 10%, a pokolenie X, a więc osoby mające od 35 do 49 lat – 9% i 4%.

3. Pamiętaj o tradycyjnych mediach

Być może pokolenie Z jest pochłonięte mediami cyfrowymi, ale nie oznacza to, że jego przedstawiciele nie zwracają uwagi na bardziej tradycyjne formy reklamy. Godzinę dziennie przed telewizorem spędza jedynie 51% z nich, ale mają oni pozytywne podejście do reklamy radiowej, telewizyjnej, drukowanej czy outdoorowej.

Korzystanie z urządzeń mobilnych

Zgodnie z raportem należy też brać pod uwagę takie wyróżniki pokolenia Z jak:

1. Media mobilne

W przypadku pokolenia Z wskaźnik korzystania z urządzeń mobilnych przez minimum godzinę każdego dnia wynosi aż 74%. W przypadku pokolenia Y jest to 66%, a dla pokolenia X 55%.

2. Krótkie reklamy online

Najbardziej pozytywnie przyjmowane przez pokolenie Z są spoty trwające do 10 sekund.

3. Blokowanie reklam

Reprezentanci pokolenia Z, częściej niż ich starsi koledzy korzystają z oprogramowań, dzięki którym możliwe jest blokowanie reklam. Stosuje je 31% badanych w porównaniu z 30% w przypadku pokolenia Y oraz 22% w przypadku pokolenia X.

Socialmedia

Warte uwagi

MarTech Stack, czyli wszystkie narzędzia...

Czym jest MarTech Stack? Są to wszystkie narzędzia wykorzystywane na co dzień przez działy marketingu konkretnych firm. Dzięki nim, możliwe jest planowanie i przeprowadzanie określonych...