Jak działa account-based marketing?

Udostępnij:

Account-based marketing (ABM), zwany też key account marketingiem, to szczególne podejście do marketingu, które zdobywa rosnącą popularność na rynku. Na czym polega to rozwiązanie?

Account-based marketing to strategia komunikacji marketingowej B2B, która polega na skupieniu się na konkretnych firmach, zamiast pozyskiwania jak największej ich ilości. Strategia ta znajduje zastosowanie głównie tam , gdzie klientami są duże firmy, które wymagają odpowiednio stargetowanych działań i indywidualnego podejścia marketerów. Kluczową rolę odgrywa tu personalizacja komunikacji, automatyzacja marketingu i odpowiednie wykorzystanie danych.

Głównym założeniem account-based marketingu jest skupienie się na konkretnych klientach i zaprezentowanie im odpowiednio stargetowanej oferty.

Systemy takie jak iPresso, automatyzujące marketing, pozwalają na skuteczną realizację tej strategii - zaczynając od identyfikacji potencjalnych klientów, poprzez zebranie o nich odpowiednich informacji, po dopasowanie oferty do ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

Zbieranie danych o klientach

IPresso pozwala na gromadzenie danych o potencjalnym kliencie - związanych z branżą, rozmiarem firmy, pozycją na rynku i potrzebami biznesowymi. Dane te stanowią podstawę późniejszej komunikacji.

Kluczowym narzędziem do gromadzenia i wykorzystywania takich danych jest Contact Manager iPresso pozwalający m.in wiązać poszczególne kontakty i organizacje do których należą. Takie dane odgrywają istotną rolę w komunikacji z klientem.

Tworzenie treści

Tworzenie wartościowego contentu

W działaniach account-based marketingu można stosować zarówno komunikację bezpośrednią jak i elementy content marketingu.

Z ABW wiąże się również kategoria inbound marketingu, czyli tworzenie wartościowej treści, po której klient samodzielnie trafia na firmę.

Budowanie wizerunku lidera w swojej branży wymaga dostarczenia odbiorcom jak najbardziej wartościowych treści na interesujące ich tematy.

Wielokanałowa, zindywidualizowana komunikacja

Dla skutecznego wprowadzenia działań opartych na strategii ABM konieczne jest dostarczenie potencjalnemu klientowi odpowiednich treści, ofert i informacji w odpowiednim czasie i formie.

IPresso pozwala na wykorzystanie wielu kanałów bezpośredniej komunikacji z klientem, zarówno standardowe e-maile i smsy po wysyłkę informacji na facebook'owego Messengera.

Wielokanałowa komunikacja pozwala na dotarcie do konkretnego klienta z spersonalizowaną informacją w właściwym czasie i najskuteczniejszego medium.

Wszystkie omówione powyżej elementy działań marketingowych pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta w modelu account-based marketingu. Automatyzacja marketingu, personalizacja i gromadzenie rzetelnych danych są kluczem do sukcesu tej strategii.