Czym jest i jak wykorzystać Email Marketing Automation?

Udostępnij:

Email marketing automation (EMA), po polsku – automatyzacja mailingów, jest możliwa dzięki śledzeniu i reagowaniu na zachowania użytkownika danej strony. Współcześnie, powstaje coraz więcej nowych produktów automatyzujących działania marketingowe, a marketerzy nieustannie testują kolejne nowości.

Dlaczego warto używać automatyzacji?

Automatyzacja marketingowa jest coraz bardziej popularna. Liczba przedsiębiorstw korzystających z tego narzędzia wzrosła niemal jedenastokrotnie między rokiem 2011 a 2014.

Co więcej, marketerzy odnoszący największe sukcesy podkreślają, iż automatyzacja jest bardzo istotnym elementem ich sukcesu. Warto podkreślić, że najlepsze w swoich branżach korporacje wykorzystują automatyzację o 67% częściej niż mniej efektywna konkurencja. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie rodzaje automatyzacji są jednakowo skuteczne.

Email marketing automation – lider w rankingach popularności

Badania potwierdzają, że email marketing automation jest najczęstszą formą automatyzacji. Dzięki zastosowaniu email marketingu możemy:

- mieć wiedzę o realnych zachowaniach klientów na naszej stronie internetowej,

- przyspieszyć dotarcie klienta do produktu dzięki dynamicznej personalizacji przesyłanej treści,

- dokonywać skutecznej segmentacji dzięki profilom behawioralnym,

- oceniać zaangażowanie i chęć do zakupu na podstawie scoringu,

- skuteczniej zwiększać zainteresowanie produktem u osób, które do tej pory jedynie śledziły naszą ofertę,

- budować lojalność i zadowolenie klienta poprzez strony, oferty, formularze i mailing.

Poczta elektroniczna

Jak działa email marketing automation?

Automatyzacja email marketingu to wysyłanie spersonalizowanych maili marketingowych, które to wiadomości powstały na podstawie obserwacji i analizy zachowania potencjalnego klienta. Dopasowanie staje się możliwe dzięki gromadzeniu danych o zachowaniu użytkownika na stronie.

Obecnie istnieje wiele narzędzi do email automation, jednak jednym z najlepszych rozwiązań jest integracja systemu do email marketingi z Google Analytics. Z tego typu rozwiązania korzysta większość marketerów. Użytkując tego typu platformę ważne jest by zbierać i analizować szeroki zakres danych.

Deanonimizacja danych z Google Analytics

Odpowiednia konfiguracja GA a także użytkowanego narzędzie do email marketingu umożliwia zamianę anonimowych danych o odwiedzających stronę w pożyteczne informacje dopasowanych do zidentyfikowanych użytkowników. Dane z GA mogą być przypisane do konkretnego adresu mailowego.

W GA można wyznaczać tzw. cele dzięki którym jesteśmy w stanie odpowiedzieć sobie na pytania tj.:

- ile osób spędziło określoną ilość czasu na danej podstronie;

- ile osób dotarło do konkretnej podstrony po kliknięciu w link z mailingu;

- ile osób zrealizowało zaplanowane cele, np. pobranie materiału, czy rejestracja;

- ile osób obejrzało określoną ilość podstron podczas wizyty w serwisie;

Dzięki zgromadzonej wiedzy można dokonać segmentacji i do konkretnych segmentów dopasowywać odpowiednie maile.

Socialmedia

Warte uwagi

Podstawy KPI

Jeśli ktoś się zastanawia od czego zacząć tworzenie kokpitów menadżerskich to wydaje się, że będzie to dla tych osób wpis rzeczywiście interesujący. Kokpity menadżerskie określa...