Dzięki KPI możemy uzyskać bardzo ważne i przede wszystkim wiarygodne informacje dotyczące skuteczności prowadzonych przez nas kampanii, atrakcyjności naszej oferty, czy liczby nowych klientów.

Które wskaźniki pokażą nam stopień powodzenia naszych działań marketingowych?

1. Podjęte działania a liczba nowych klientów

Dzięki tym wskaźnikom, będziemy w stanie określić, w jakim stopniu podjęte przez nas działania przynoszą zamierzone rezultaty. Jak duża liczba klientów zainteresowała się naszą ofertą dzięki mailingowi, kampanii banerowej albo AdWordsom? I co bardzo ważne, ile osób ostatecznie dokonało zakupu?

Dzięki wskaźnikom sprawdzamy, które narzędzia marketingowe działają, co pozwala na wprowadzanie wszelkich zmian na bieżąco. Jeśli zatem zauważymy, że lepsze wyniki daje kampania banerowa możemy rozszerzyć działania w jej ramach, na przykład kosztem mailingu.

2. Zainteresowanie publikowanymi treściami

Monitorowanie tego jakim zainteresowaniem cieszą się nasze treści jest bardzo ważne. Dzięki wskaźnikowi KPI możemy sprawdzić chociażby to jak wiele osób otworzyło nasz newsletter, ile z nich kliknęło w dołączone do niego linki, czy też ile leadów pozyskaliśmy. Na podstawie takich informacji możemy stwierdzić na przykład czy newsletter trafia do właściwej grupy docelowej oraz które treści spotykają się z większym zainteresowaniem. To natomiast pozwala na bieżące ulepszanie tego typu treści.

3. Skuteczność wykorzystania mediów społecznościowych

Przy pomocy wskaźników KPI możemy także sprawdzić, czy działania jakie podejmujemy w mediach społecznościowych, spotykają się z zainteresowaniem ich użytkowników. Sprawdzamy w ten sposób między innymi to jak wiele osób czyta nasze wpisy, komentuje je, ‘lajkuje’ i udostępnia dalej. Dodatkowo, możemy sprawdzić, z którego medium społecznościowego korzysta większość naszych klientów, a następnie skupić na nim nasze działania.

Rola KPI w marketingu

4. Źródła wejść na stronę

Przy pomocy KPI sprawdzimy też skąd pochodzi ruch na naszej stronie, czy użytkownicy trafiają na nią bezpośrednio czy też poprzez odnośniki albo dzięki wyszukiwarce. Takie informacje natomiast umożliwiają podjęcie kroków, które w efekcie polepszą widoczność strony oraz spotęgują ruch na niej.

5. Koszt zdobycia leadu

KPI pozwoli nam na stwierdzenie jaka jest efektywność każdej z naszych kampanii w zdobywaniu leadów. Dzięki temu, możemy zyskać informacje na temat tego ilu klientów udało się pozyskać poprzez kampanie banerową albo AdWords oraz ile nas to wyniosło.

6. Zwrot z inwestycji - ROI

Kolejny, niezwykle ważny wskaźnik KPI to ten, przy pomocy którego możemy zmierzyć zyski uzyskane z poszczególnych działań będących częścią naszych kampanii marketingowych. Chodzi tutaj przede wszystkim o liczbę nowych klientów oraz o to o ile podniosła się sprzedaż.

Socialmedia

Warte uwagi

Kwalifikacja leadów czyli lead scoring

W przypadku, gdy leady nie zostaną dokładnie i trafnie zdefiniowane przez przedsiębiorcę może dochodzić do różnego rodzaju nieporozumień. Aby tego uniknąć warto zapamiętać sobie...