Co mała i średnia firma musi wiedzieć na temat Automatyzacji Marketingu?

Udostępnij:

Małe i średnie przedsiębiorstwa muszą ciągle weryfikować wydajność i skuteczność swoich działań. Aby stać się jeszcze bardziej konkurencyjnym graczem na rynku warto jest skorzystać z systemów automatyzacji marketingu – narzędzia, które większość dużych i znanych firm ma opanowane do perfekcji.

Automatyzacja marketingu polega na weryfikacji danych, segmentacji rynku oraz zarządzani kampaniami. Celem tych działań jest tworzenie szczegółowych analiz marketingowych, które mają odpowiedzieć na pytanie – którzy klienci są faktycznie zainteresowani naszą ofertą. Po analizie, system dokonuje segmentacji klientów w zależności od rodzaju zainteresowań. Na podstawie geotagowania poszczególni klienci trafiają do określonych grup, do których kierowane są automatyczne akcje marketingowe.

Główny cel

Ideą automatyzacji marketingu jest szybka reakcja na zmieniające się potrzeby klientów. System automatyzacji umożliwia identyfikowanie osób pojawiających się na stronie www, a także rozpoznawanie IP, z którego dokonywana jest wizyta. Każde wejście potencjalnego klienta na naszą stronę internetową zostanie zarejestrowane, dzięki czemu jesteśmy w stanie wydzielić segment klientów zainteresowanych naszą ofertą. Do tych osób możemy kierować konkretne zapytania.

Dotarcie do klientów

Automatyzacja marketingu umożliwia dotarcie do potencjalnych , a także utrzymanie obecnych klienta. Zachowanie danej osoby dostarcza informacji o nim samym. Kampanie przygotowywane na podstawie systemu automatyzacji marketingu są bardziej skuteczne niż kampanie tradycyjne, bez użycia nowoczesnego narzędzia.

Automatyzacja marketingu

Dzięki automatyzacji marketingu gromadzimy informacje o klientach i śledzimy historie ich zakupów, dzięki czemu jesteśmy w stanie przewidzieć przyszłe potrzeby klienta. To, ile czasu dana osoba spędziła na naszej stronie oraz ile uwagi poświęciła poszczególnym częściom witryny jest w stanie nam bardzo pomóc w budowaniu rzetelnego profilu potencjalnego klienta.

Dopasowanie oferty

System marketing automation potrafi w odpowiednim momencie wysyłać behawioralnie dopasowane oferty. Dzięki automatyzacji możliwy jest scoring potencjalnych klientów, a więc ranking klientów oparty na ich aktywności na stronie internetowych.

Dzięki narzędziu jakim jest automatyzacja marketingu następuje również automatyzacja akcji marketingowych – system kieruje automatycznie dopasowane oferty marketingowe do poszczególnych segmentów.

Analiza

Marketing automation umożliwia również raportowanie i analizowanie aktywności potencjalnych klientów. Dzięki tym działaniom możliwa jest komunikacja bezpośrednia typu direct mail czy e-mail. Innymi słowy, dzięki automatyzacji możliwe jest wykorzystanie najbardziej efektywnych kanałów komunikacji, co może posłużyć chociażby w ocenie tego, jakie działania marketingowe firmy są najskuteczniejsze sprzedażowo.

Wdrożenie systemu automatyzacji marketingu wiąże się z koniecznością pomocy ze strony specjalistów, którzy przeprowadzają szkolenia z zakresu instrukcji użytkowania systemu oraz monitorują poprawność jego działania. Po przejściu szkoleń, większością pracy analitycznej mogą zajmować się już pracownicy danej firmy.