Wykorzystanie systemu Marketing Automation w Real-Time Marketingu

Udostępnij:

Jedną z nowoczesnych strategii marketingowych, mającą na celu zwrócenie uwagi klienta na dany produkt lub usługę, jest Real-Time Marketing. Polega on na uważnym śledzeniu bieżących wydarzeń, które są szeroko komentowane w kraju i na świecie, a następnie wykorzystaniu ich popularności do promocji sprzedawanych towarów lub usług. Taki sposób reklamy określa się również jako newsjacking.

Takie działania sprawdzają się szczególnie dobrze podczas komunikacji w mediach społecznościowych, ich użytkownicy są online przez całą dobę i komentują ważne wydarzenia w czasie rzeczywistym. Marketer, który chce zręcznie połączyć te wydarzenia z reklamowanym przez siebie produktem musi reagować błyskawicznie. Dlatego powinien cały czas śledzić, jakie tematy w mediach szybko zyskują popularność wśród odbiorców i w krótkim czasie wymyślić nawiązanie do nich. Konieczna jest dobra znajomość klientów, ich poglądów i zachowań, aby przesłana do nich informacja została dobrze odebrana i nie została uznana za niestosowną. Udane wykorzystanie tej taktyki pozwoli na stworzenie lepszej relacji z obecnymi klientami i przyciągnięcie nowych. 

Akcje Real Time Marketingowe

Pomocny w realizacji strategii Real-Time Marketingu będzie system automatyzujący czynności marketingowe Marketing Automation. System pozwala na zebranie szczegółowych informacji dotyczących odbiorców reklam. Monitoruje ich zachowania i reakcje, co pozwala na jak najlepsze dopasowanie przesyłanych potencjalnym nabywcom treści, do ich potrzeb i gustów. Możliwe jest podzielenie klientów na segmenty, składające się z osób o podobnych cechach, w celu jak najlepszego dopasowania działań marketingowych do rodzaju odbiorców. Pozwala również na łatwe śledzenie najnowszych informacji pojawiających się w różnych rodzajach mediów.

Dostarczone przez niego dane umożliwiają tworzenie coraz lepszych kampanii reklamowych, także z wykorzystaniem reakcji na aktualne wydarzenia. Dodatkowo umożliwia łatwe zarządzanie wszystkimi kanałami komunikacji firmy z klientami, takimi jak: wiadomości e-mail, strony internetowe, konta w portalach społecznościowych, formularze internetowe, wiadomości tekstowe i wiele innych. Dzięki temu ułatwia błyskawiczną reakcję na wydarzenia. Zadaniem systemu jest przyspieszenie i automatyzacja działań marketingowców. Dlatego możliwe jest zdefiniowanie działań, które system podejmie automatycznie, po wystąpieniu określonych warunków. 

Na koniec oprogramowanie umożliwia ocenę skuteczności podjętych akcji i wykonanie raportu podsumowującego podjęte działania.