MarTech Stack, czyli wszystkie narzędzia marketingu w jednym miejscu

Udostępnij:

MarTech Stack odnosi się do zestawu wszelkich narzędzi, z których korzysta dział marketingu w konkretnej firmie. Narzędzia te służą w prowadzeniu marketingowych kampanii, wyników, analizie oraz optymalizacji wszelkich działań. Do tego zestawu zaliczać się mogą platformy SEO, systemy CRM, komunikatory internetowe, narzędzia analityczne oraz systemy znanego Marketing Automation.

Jakby nie było technologia jest częścią nieodłączną marketingu. Każda z firm, które chcą prowadzić komunikacyjne działania oraz działania sprzedażowe, które będą skuteczne, to muszą jak najbardziej zadbać o pozyskanie informacji odpowiednich na temat grupy swojej klientów. Dodatkowo należy dostarczyć treści adekwatnych za pomocą kanałów najdogodniejszych. Liczba rozwiązań dostępnych na rynku pozwala na realizację celów. Obecnie funkcjonuje około pięciu tysięcy narzędzi.

Rozwiązania te dzieli się na kilka kategorii:

Promocja i reklama - reklama display, narzędzia do mobile marketing, pogrammatic, wideo reklama, PR.

Doświadczenia użytkownika i treści - to rozwiązania e-mail, content marketing oraz SEO.

Relacje z klientami - systemy CRM, prowadzenie chatów z użytkownikami, platformy do zarządzania w mediach społecznościowych marketingiem.

Dane - rozwiązania marketingowej analityki, analizy i wizualizacji danych oraz narzędzia, które służą do raportowania

Zarządzanie - narzędzia różnego rodzaju do zarządzania finansami oraz budżetem, produktami, projektami i biznesowymi procesami.

Zadania marketingowe

Do każdej z tych właśnie kategorii zalicza się tak naprawdę setki rozwiązań, które na rynku są dostępne.

Rozwiązania takie jak iPresso Marketing Automation, dzięki swoim możliwościom pozwalają na zebranie narzędzi wszystkich w jednym miejscu jak i także synchronizację ich działania. Dostępne są także integracje. Chodzi o narzędzia do zarządzania relacjami z naszymi klientami, lejkiem sprzedaży, społecznościowymi mediami, komunikacją ankietami, komunikacją na stronach www oraz projektami.

System MA funkcjonuje konkretnie na zasadzie dowodzenia centrum. Pozwala to na zarządzanie w zasadzie z jednego miejsca wszelki sferami jeśli chodzi o działania marketingowe. Mam tutaj na myśli pozyskiwanie danych o klientach, poprzez prowadzenie wielokanałowych marketingowych kampanii, narządzanie społecznościowymi kanałami, aż po raportowanie. Na pierwszy rzut oka wygląda to na bardzo skomplikowane, ale w rzeczywistości wcale tak nie jest. Należy się tylko ze wszystkim zapoznać.

Socialmedia

Warte uwagi

Lead scoring – jak wykorzystać analitykę...

Jak pokazują nam badania w tym przypadku koszt sprzedaży produktu dla klientów, który już korzystał z usług będzie niższy zdecydowanie niż w przypadku sprzedaży nowym nabywcom. Co...