Czym jest Real Time marketing?

Warto zacząć w ogóle od określenia tego pojęcia. Jak pokazuje nam nazwa będzie to działanie opierające się na czasie rzeczywistym a dokładniej na działaniu w ramach szybkiej reakcji. Działania RTM mają wiec polegać na jak najszybszym oraz wyróżniającym się odnoszeniu do wydarzeń, które zbudowały swoją popularność w mediach. Dobrym przykładem będzie tutaj sukienka, o której kolor nie tak dawno spierali się użytkownicy sieci na całym świecie.

Tak kreuje się jakaś niespodziewana akcja, na którą będzie trzeba zareagować przez działania firmy, co sprawi że będzie można skutecznie osiągnąć zainteresowanie naszą firmą. Działania RTM przede wszystkim będzie trzeba zawsze prowadzić na bieżąco oraz najlepiej. Kluczowa sprawa będzie tutaj związana z dynamizmem tej akcji jaka będzie podejmowana przez firmę. Przede wszystkim mamy niewielki czas po wydarzeniu na reakcję i kluczem będzie skuteczne działanie.

Armia zbawienia rozwiązuje problem koloru słynnej sukienki

Problem z decyzją odnośnie koloru sukienki będzie przede wszystkim doskonale wykorzystywany między innymi przez Armię Zbawienia, w ramach własnej kampanii społecznej. Na plakacie jaki pojawił się szybko w sieci Armia Zbawienia zadała pytanie, które miało pokazać, że zwracamy uwagę na kobiecy strój, ale tak naprawdę nie widzimy, że pod nim może pojawić się coś innego a mianowicie efekty przemocy wobec kobiet. Pamiętajmy więc, że właśnie to był doskonały przykład RTM, który sprawił, że udało się Armii Zbawienia zasugerować jak poważny jest problem przemocy wobec kobiet.

Prowadzenie firmy

RoyalBaby jeździ Nissanem

Doniesienia na temat drugiego Royal Baby szybko rozniosły się po świecie. Tutaj szybko zareagowała firma Nissan, która zasugerowała, że nawet jeśli urodzą się trojaczki rodzina królewska w ich samochodzie nadal się zmieści. Tutaj było szczególnie sprytne działanie, ponieważ posługiwanie się stosownym hastagiem sprawiło, że ta informacja szybko pojawiła się u tych osób, które śledziły informację związane z rodziną królewską. Ale chyba taką największą siłą marki było to, że ta informacja, o której mówimy pojawiła się już po 7 minutach od chwili, gdy ogłoszono, że Kate jest w ciąży.

Tymbark szuka Niuni

Mamy w ramach RTM także polskie wątki i między innymi działanie Tymabarku, który zareagował na poszukiwania świnki morskiej przez dziewczynki z Gdańska. Znalazcy mieli otrzymać nagrodę w postaci 100 butelek soku. Tutaj historia nie była szczęśliwa, ponieważ zwierzak się nie znalazł, ale jednak marka została zauważona.

Socialmedia

Warte uwagi

Big-data w marketingu – Predictive Lead Scoring

Dużym wyzwaniem jest ustawienie scoringu w systemach marketing automation i nie wszyscy potrafią zrobić to szybko i w odpowiedni sposób. Jak jednak można osiągnąć optymalizację i jak...