E-commerce we Francji – czy warto wejść na ten rynek?

Udostępnij:

2020 rok przyniósł na całym świecie dużo lepsze wyniki w handlu online niż zakładano, a wiązało się to z pandemią. Wielu internautów przekonało się do kupowania w sieci i z pewnością dalej będą oni korzystać z takiej formy robienia zakupów. Jednym z najlepiej rozwiniętych rynków e-commerce na świecie jest Francja. Czy dla polskich marek jest to atrakcyjny kierunek ekspansji? Jak dotrzeć do klientów z tego kraju przez internet?

Francuski e-commerce – kluczowe informacje

Szczegółów dotyczących sprzedaży online we Francji możemy się dowiedzieć z raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Na chwilę obecną nie jest to kierunek często wybierany przez polskie marki e-commerce, a to m.in. ze względu na niewielką popularność języka francuskiego w Polsce. Tymczasem dane dotyczące tego rynku mogą stanowić argument przemawiający za próbą zdobycia pewnej jego części.

Francja liczy ponad 65 mln mieszkańców, a 58 mln z nich korzysta z internetu. Jest to wynik typowy dla dojrzałych rynków w Europie, takich jak choćby Niemcy. Co istotne, pod względem wartości rynek ten jest 6. na świecie. Prognoza obrotu e-commerce na 2020 rok wynosiła  dla niego 115 mld euro.

Ilu mieszkańców tego kraju kupuje online? Według danych z 2019 roku – 40 mln, przy czym w 2020 roku wynik ten z pewnością był wyższy. Francuzi przeciętnie wydają w sieci rocznie więcej niż np. Niemcy – ok. 2,5 tys. euro. Wrażenie robi liczba witryn e-commerce w tym kraju, która wynosi około 200 tys. Oto sklepy, które osiągnęły największą sprzedaż w 2018 roku:

  • - Amazon – 2,19 mld euro,
  • - Cdiscount – 2,08 mld euro,
  • - Vente-Privee – 1,89 mld euro,
  • - Auchan – 1,32 mld euro,
  • - Apple – 820 mln euro.

Co ciekawe, za największą sprzedaż online odpowiadają podróże, które przynoszą aż 30 mld euro przychodu. Drugą pozycję zajęła kategoria fashion, z wynikiem 13,8 mld, a trzecią elektronika – 8,2 mld.

Jak dotrzeć do klientów, którzy są zainteresowani kupowaniem produktów przez internet? Bardzo dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie w Google, czyli w wyszukiwarce, która ma we Francji ponad 90 proc. udziału w rynku. Nie ma problemów ze znalezieniem wydawców, którzy prowadzą francuskojęzyczne serwisy. Ich bazę znajdziemy tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-francja.html. Możemy je wykorzystać do publikacji artykułów sponsorowanych, które mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność strony w Google, ale również bezpośrednio przełożyć się na zdobywanie klientów.

We Francji bardzo dużą popularnością cieszy się robienie zakupów za pomocą smartfona – kupuje w ten sposób aż 50 proc. internautów, dlatego należy uwzględnić tę kwestię na etapach tworzenia witryny i prowadzenia działań marketingowych. Np. warto, aby artykuły sponsorowane były wzbogacone o menu z kotwicami. Dzięki temu użytkownik urządzenia mobilnego łatwiej dotrze do interesujących go informacji, które znajdują się na stronie naszej marki.

We Francji silna jest pozycja marketplace’ów, z których korzysta aż 35 proc. wszystkich sklepów w tym kraju, co odpowiada za 15 proc. obrotu rynku e-commerce.

E-commerce we Francji – czy warto?

Rynek francuski nie cieszy się jeszcze dużym zainteresowaniem wśród polskich marek, ale pozwala on dotrzeć do przeszło 40 mln kupujących w sieci. Firmy z naszego kraju powinny wziąć go pod uwagę, gdyż Francuzi są klientami, którzy o zasobnych portfelach i chętnie wydają pieniądze online.

Artykuł partnera