Lead Scoring - charakterystyka

Statystyczna klasyfikacja i segmentacja klientów – Lead Scoring

Jak dobrze przygotować segmentację potencjalnych klientów i następnie będzie można klasyfikować ich do tego, że są gotowi do robienia zakupów? Przede wszystkim, gdy mamy dokładne informacje o ruchu klient na stronie internetowej będzie można dość skutecznie pomyśleć o tym jak wszystkich klientów scharakteryzować.

Dzięki takiemu podejściu można kierować układ działu sprzedaży na grono najbardziej zainteresowanych ofertą klientów. Strona firmowa przede wszystkim to największe źródło informacji o klientach, z takiej szerokiej wiedzy będzie trzeba umieć korzystać. Jeśli chodzi o istotne obecnie kwestię to marketing ma dostarczać do działu sprzedaży wszystkie ważne informacje o klienta i to właśnie będzie naszym dążeniem. Warto rozpatrzeć współpracę odpowiednią działu marketingu z działem sprzedaży. To takie dążenie, na którym powinno nam najbardziej zależeć.

Ocena punktowa klienta – Lead Scoring

Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że prawdopodobnie większość osób będzie odwiedzać stronę bez intencji zakupu i naszym działaniem musi być stworzenie takich warunków, w których jednak ten zakup będzie dokonany. Przez lead scoring będzie można oceniać jak to dokładnie wygląda pod kątem oceny konkretny kontakt jaki udało się nam zdobyć i te kwestie powinniśmy brać pod uwagę. Jeśli taka ocena zostanie dokonana odpowiednio można nakierunkować strategię marketingowe w stosunku do tych konkretnych klientów.

Analiza predykcyjna

Problem jaki może się pojawić w zakresie naszej firmy przy działaniach marketingowych będzie można rozwiązywać poprzez podjęcie działań oceny statystycznej tego wszystkiego co będzie się wydarzało. Pamiętajmy, że to właśnie statystyki dają nam najwięcej informacji i powinniśmy brać je pod uwagę, ponieważ dzięki temu ewentualnie ta dokonywana ocena będzie po prostu zdecydowanie lepsza.

Ocenie powinno podlegać to czy klient ewentualnie będzie wyłącznie zainteresowany naszymi produktami czy może już będzie gotowy do kupna. Konieczna jest między innymi interpretacja bardzo dużej dawki danych, które będzie trzeba zbadać. To wszystko ma znaczenie, ponieważ informacje o klientach mogą być dobrze interpretowane i następnie przekazywane do działu handlowego w należytym kształcie. Jeśli uda się dane opracować dalej ten proces sprzedaży już może być zorganizowany na wyższym poziomie.

W grę wchodzi również oprócz oceny leadów także analiza predykcyjna, która czerpać będzie z wielu doświadczeń o naukowym charakterze. Wykrywać będzie można klientów gotowych do zakupów pod kątem ich odpowiedniego klasyfikowania do grup i potem przy ocenie potencjału skal punktowych będzie można sprawdzić czy dany klient będzie naszymi propozycjami zainteresowany.