Postawy najmłodszego pokolenia konsumentów

Udostępnij:

„AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z” to najnowsze badanie Kantara Millwarda Browna, w którym sprawdzono jakie są typowe zachowania oraz postawy przedstawicieli generacji Z w odniesieniu do reklamy oraz marketingu.

Najmłodsi obecnie konsumenci, w wieku od 16 do 19 lat, wykazują między innymi wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych oraz bardzo duże zaangażowanie we wszelkiego typu kanały mobilne. Jak można się domyślić, radzą sobie oni z technologiami znacznie lepiej niż poprzednie pokolenia, a duża liczba młodych ludzi za priorytet uznaje przede wszystkim ciągły dostęp do muzyki. Co bardzo ważne, osoby reprezentujące pokolenie Z nie są również zbyt mocno zaangażowane w przekaz reklamowy, w związku z czym reklamy przewijają o 3 sekundy szybciej aniżeli reprezentanci pokolenia X.

Na co zatem zwracać uwagę planując komunikację z generacją Z? Według autorów badania są to:

1. Poszanowanie przestrzeni w sieci

Zapomnij o uciążliwych dla użytkownika reklamach typu pop-up czy reklamy wideo, gdyż pokolenie Z po prostu ich nie znosi. Lepszym pomysłem jest wideo, które można pominąć po krótkiej chwili.

2. Aktywność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to naturalne środowisko dla reprezentantów pokolenia Z. I nie chodzi tutaj wyłącznie o Facebooka albo YouTube’a, ale również o Snapchata, Instagram czy Twittera. Kilka razy dziennie Instagrama odwiedza 36% przedstawicieli pokolenia Z, natomiast Snapchata 24% z nich. W przypadku osób pomiędzy 20 a 34 rokiem życia, czyli pokolenia Y, jest to odpowiednio 21% i 10%, a pokolenie X, a więc osoby mające od 35 do 49 lat – 9% i 4%.

3. Pamiętaj o tradycyjnych mediach

Być może pokolenie Z jest pochłonięte mediami cyfrowymi, ale nie oznacza to, że jego przedstawiciele nie zwracają uwagi na bardziej tradycyjne formy reklamy. Godzinę dziennie przed telewizorem spędza jedynie 51% z nich, ale mają oni pozytywne podejście do reklamy radiowej, telewizyjnej, drukowanej czy outdoorowej.

Korzystanie z urządzeń mobilnych

Zgodnie z raportem należy też brać pod uwagę takie wyróżniki pokolenia Z jak:

1. Media mobilne

W przypadku pokolenia Z wskaźnik korzystania z urządzeń mobilnych przez minimum godzinę każdego dnia wynosi aż 74%. W przypadku pokolenia Y jest to 66%, a dla pokolenia X 55%.

2. Krótkie reklamy online

Najbardziej pozytywnie przyjmowane przez pokolenie Z są spoty trwające do 10 sekund.

3. Blokowanie reklam

Reprezentanci pokolenia Z, częściej niż ich starsi koledzy korzystają z oprogramowań, dzięki którym możliwe jest blokowanie reklam. Stosuje je 31% badanych w porównaniu z 30% w przypadku pokolenia Y oraz 22% w przypadku pokolenia X.

Socialmedia

Warte uwagi

Wykorzystanie systemu Marketing Automation w...

Jedną z nowoczesnych strategii marketingowych, mającą na celu zwrócenie uwagi klienta na dany produkt lub usługę, jest Real-Time Marketing. Polega on na uważnym śledzeniu bieżących...