KPI w marketingu, czyli jak mierzyć efektywność działań marketingowych

Udostępnij:

Nieefektywność procesów marketingowych to jedno z największych utrapień firmy, która nie potrafi odkryć przyczyn niepowodzeń. Błędy marketingowe nie tylko obniżają zyski spółki, ale również są marnowaniem wydanych pieniędzy. Doskonale wyraził to legendarny już amerykański marketingowiec John Wanamaker, stwierdzając, iż marnuje on połowę pieniędzy wydawanych na marketing, jednak nic nie może z tym zrobić, gdyż nie wie która to połowa.

Obecnie istnieją jednak duże możliwości korygowania błędów dzięki zaawansowanym narzędziom udostępniającym wskaźniki efektywności. Wiele tego typu narzędzi jest dziś udostępnianych przez systemy Marketing Automation.

Najważniejsze cele KPI

KPI (Key Performance Indicators) to bardzo różnorodne wskaźniki służące rozmaitym celom. Dane jakie uwzględniają te mierniki to między innymi:

  • pozyskani klienci
  • nowe leady
  • liczba odwiedzin na stronie
  • zaangażowanie klientów w social media i wiele więcej

Poniżej przedstawiono najpopularniejsze KPIs, z jakich korzystają użytkownicy iPresso Marketing Automation.

Liczba wizyt na stronie lub blogu - jeden z absolutnie najważniejszych mierników, który daje marketingowcom informacje odnośnie zainteresowania stroną lub też blogiem firmy. Częste odwiedziny strony świadczą o popularności firmy wśród ludzi stanowiących potencjalnych klientów. Popularność bloga oznacza poprawność zamieszczanego tam contentu. Spadająca liczba odwiedzin powinna zaś być impulsem do modyfikacji zawartości bloga.

Działania marketingowe

Nowe leady w bazie - wskaźnik nowych leadów w kontaktach pozwala ocenić bezpośredni wpływ działań marketingowych na wzrost liczby nowych klientów.

Realizacja transakcji - kolejny wyjątkowo istotny KPI. Wysoka sprzedaż, czyli maksymalnie duża liczba transakcji jest bowiem zawsze ostatecznym celem działań marketingowych. Wskaźnik ten daje więc odpowiedź na pytanie, czy całość działań marketingowych daje oczekiwane rezultaty

Subskrypcja newslettera - dobrze skonstruowany newsletter ma kluczowe znaczenie dla utrzymania stałych klientów i nieco mniejsze dla pozyskiwania nowych. Wskaźnik subskrypcji pozwala ocenić zawartość newslettera i wprowadzić ewentualne zmiany

Ponadto, system Ipresso Marketing Automation umożliwia także kontrolę liczby wypisów z subskrypcji. Wydaje się, że jest to nie mniej przydatny wskaźnik.

Popularność w w social media - odpowiednie wskaźniki pozwalają śledzić liczbę like'ów czy fanów na Facebooku oraz Twitterze. Dzisiaj wartość skutecznego marketingu w social media zdaje się być nie do przecenienia.

Socialmedia

Warte uwagi

GETRESPONSE- kompleksowe narzędzie do e-mail...

GETRESPONSE – CO TO JEST? GetResponse to kompleksowe, nowoczesne narzędzie oferujące użytkownikom szereg atrakcyjnych rozwiązań przydatnych w zakresie e-markertingu. Ogromną...