Real Time Marketing i jego zalety

Real Time Marketing – znajomość grupy docelowej to klucz do sukcesu

Real Time Marketing to jedna z najnowszych form marketingowych w sieci. Jednak, jeśli chce się odnieść sukcesu przy pomocy takich działań należy nie tylko pokazać dobry timing, ale także będzie trzeba wiedzieć do kogo chcemy się z taką ofertą kierować.

Na czym więc taka forma będzie polegać? Dlaczego trzeba się nią interesować? O tym właśnie będzie w tym tekście.

Real Time Marketing

Rozwój sieci oczywiście wpłynął bardzo mocno na prowadzenie różnorakich działań reklamowych, które nie były do tej pory dostępne. Przy pomocy kodów QR będzie można między innymi łączyć akcje, które będą prowadzone w świecie analogowym i wirtualnym. Z kolejny LTE a co za tym idzie powszechniejsze używanie internetu w telefonie sprawiło, że mamy lepszą szansę na komunikację z klientami w czasie rzeczywistym.

Wszystkie te innowacje znacznie przyczyniły się do skuteczności w zakresie komunikacji marketingowej. Generalnie mamy między innymi dużą możliwość docierania do różnych klientów przede wszystkim w optymalnym miejscu oraz czasie. Oczywiście wymagać to będzie większego zaangażowania ze strony marek i wiedzy o potrzebach, które będą ich dotyczyć.

Marketing internetowy

Czas rzeczywisty i marketing z tym realizowany będzie przynosił efekt jedynie, gdy wpisze się w stan ducha odbiorców. Trzeba to umieć, dlatego najważniejsze jest tutaj zadanie marketingowców, którzy powinny wykazać się takim działaniem, gdzie w ciągu paru minut uda się skutecznie zareagować na to co się dzieje. Okazuje się, że marka będzie przede wszystkim wymagać wyczucia chwili.

Umieszczenie postu nawet 10 minut za późno może sprawić, że już nie będzie miało to sensu. Tak jak Oreo mogło w czasie Super Bowl skutecznie wykorzystać chwilę, wyczuło ten moment, w którym wpis dał dużo uśmiechu uczestnikom wydarzenia i potem o marce długo można było mówić więc ten sukces marketingowy był tutaj wyjątkowy.

Nowe podejście do segmentacji klientów

Współcześnie te zmiany jakie mają miejsce w zakresie stylu życia czy przy wyznawanych wartościach są związane nie tylko globalizacją ale również takimi kwestiami jak sekularyzacja i każą nieco inaczej spojrzeć na klasyczne czynniki, które będą wpływać na oznaczenie poszczególnych grup klientów oraz ich potrzeb. Obecnie osoby w różnym wieku hołdują wartościom, które także są zróżnicowane. Niezależnie od tego siłą jest obecnie smartfon i mobilny internet. Skoro mamy dostęp do sieci w każdym momencie to również działania marketingowe muszą się do tego dopasować będzie można reagować na różne wydarzenia i w ten sposób dotrzemy do wielu odbiorców na całym świecie.