Technologia Marketing Automation jest obecnie jednym z najpopularniejszych systemów wspierających działy marketingu i sprzedaży. Dostawcy prawidłowo wykorzystujący to narzędzie odnotowują coroczny wzrost przychodów na poziomie 50%.

Skąd taka popularność automatyzacji marketingu (bo tak po polsku nazywa się ‘marketing automation’). Technologia ta pozwala idealnie wpasować się w preferowany przez potencjalnych konsumentów sposób komunikacji.

Działanie automatyzacji marketingu

Systemy automatyzacji marketingu obsługują prawie wszystkie kanały komunikacji z konsumentami online, a także najważniejsze kanały offline, tj. Call Center, sprzedaż bezpośrednia czy w punktach dystrybucji. Kluczowa jest tu obsługa wielu kanałów komunikacji z jednego miejsca. Konsumenci mają okazję poznać ofertę danej firmy korzystając z wielu urządzeń, a także stosując różne kanały komunikacji. Systemy automatyzacji marketingu pozwalają na identyfikację klienta w każdym z punktów styku klient-firma. Dzięki temu, możliwe jest tworzenie odpowiednich komunikatów, dopasowanych specjalnie do potrzeb i oczekiwań klienta (komunikacja spersonalizowana).

Marketing Automation jest coraz bardziej popularny wśród małych firm ze względu na coraz łatwiejszy sposób wdrożenia, a także na coraz łatwiejszy w obsłudze interfejs. Ponadto, dzięki technologii chmury oraz systemów SaaS, wdrożenie automatyzacji nie wymaga żadnych zmian w infrastrukturze technicznej firmy. Wystarczą jedynie komputery ze stałym dostępem do internetu i możliwością obsługi przeglądarki.

Firmy otrzymują kompleksowy zestaw funkcjonalności

Moduły takie jak e-mail marketing czy CRM są zarówno sposobem automatyzacji jak i kompletnym zestawem funkcjonalności, który zaspokoi wszelkie potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw.

Czym jest automatyzacja marketingu?

Duże oraz bardziej wymagające firmy wykorzystują nieograniczone możliwości integracji systemów automatyzacji marketingu z użytkowanymi do tej pory systemami. Niewielkie koszty, łatwość systemu rozliczeń, proste wdrożenie, bogata funkcjonalność oraz duże możliwości w zakresie integracji sprawiają, że systemy Marketing Automation są wykorzystywane coraz częściej.

Jak zbierać referencje na temat systemów Marketing Automation?

Jednym ze sposobów jest kontakt z firmami, które wykorzystuj ą automatyzację i zapytanie o kwestie m.in. takie jak:

- kto i dlaczego podejmował decyzję zakupie systemu,

- ile czasu zajęła nauka obsługi podstawowych funkcji tj. tworzenie prostych reguł automatyzacji oraz wysyłanie wiadomości e-mail,

- czy system posiada moduł CRM,

- czy wdrożenie systemu wymagało dodatkowych nakładów pieniężnych,

- czy sprzedawcy są zadowoleni z nowych informacji, czy skorzystali na dostępie do profili behawioralnych potencjalnych klientów,

- jaki efekt przyniosło wdrożenie dynamicznych treści w wiadomościach e-mail i na stronie www

Socialmedia

Warte uwagi

Czym jest marketing automation?

Marketing automation, a po polsku – automatyzacja marketingu, jest narzędziem do generowania tzw. leadów (w dużym uproszczeniu rozumianych jako potencjalni klienci). Generowanie...