Marketing automation - Kompendium wiedzy

Po co firmie automatyzacja marketingu?

Pozyskanie kontaktów i utrzymywanie relacji z (potencjalnym) klientem jest dziś niezwykle ważne. Powstaje jednak pytanie – co zrobić, by marketing, który stosujemy był jak najbardziej skuteczny? Dobrym rozwiązaniem jest automatyzacja marketingu.

Automatyzacja marketingu – przyszłość biznesu

Automatyzacja marketingu, z ang. Marketing automation, jest jednym z najnowocześniejszych sposobów pozyskiwania informacji o klientach. Dzięki temu narzędziu możliwe jest monitorowanie działania konsumenta przez 24 godziny na dobę, dzięki czemu można zgromadzić tak wiele informacji o danej osobie.

Dzięki automatyzacji mamy wiedzę, które kanały są źródłem największego ruchu na stronie. To sprawia, że mamy szansę rozwijać się w określonym kierunku i, co za tym idzie, coraz lepiej funkcjonować w branży. Marketing automation mówi nam jakie działania podejmował nasz użytkownik, dzięki czemu łatwo jest stworzyć jego profil i przekazać mu odpowiednie dla niego oferty. Co więcej, automatyzacja dostarcza nam również wiedzy o tym na jakim etapie cyklu sprzedaży jest dany konsument, dzięki czemu mamy szansę wysłać mu daną ofertę w najlepszym momencie.

Ponadto, automatyzacja pozwala posegmentować klientów i dzięki odpowiednim działaniom, zachęcić do kupna naszego produktu. To zaś sprawia, że możliwe jest usprawnienie i uczynienie bardziej efektywnym pracy działu sprzedaży.

Efektywność sprzedaży

Wprowadzamy automatyzację marketingu do firmy

Automatyzacja marketingu w firmie to zaoszczędzony czas i pieniądze, a także lepiej wykorzystane zasoby ludzkie. Powstaje jednak pytanie – w jaki sposób prawidłowo wdrożyć Marketing Automation do naszego biznesu?

Współcześnie, na rynku znajdziemy już wiele przedsiębiorstw oferujących usługi z zakresu automatyzacji marketingu. Wdrażanie automatyzacji będzie składało się z kilku etapów. Pierwszy z nich polega na zrozumieniu czym w ogóle jest automatyzacja i w jaki sposób mogłaby nam (jako firmie) pomóc. Podczas wcielania automatyzacji należy pamiętać o równowadze między działami sprzedaży i marketingu w firmie, gdyż po wdrożeniu systemu działy muszą znaleźć się na tym samym poziomie. Konieczna jest tu współpraca i dążenie do tego samego celu.

Wdrażając system automatyzacji nie bójmy się zadawać pytań. Bez pytań, możemy się zagubić, nie osiągnąć zamierzonego celu. Musimy wiedzieć, w jaki sposób będzie można usprawnić prace działów firmie, jakiego rzędu kwoty będą konieczne do zarządzania kampanią, jakie szkolenia będą potrzebne i kogo zaprosimy na te szkolenia… Ponadto, niezwykle ważną rzeczą będzie zbadanie rynku docelowego, by można było odpowiednio dostosować marketing. Co więcej, niezwykle ważną kwestią jest świadomość obaw jakie potencjalny konsument ma na każdym etapie cyklu sprzedażowego.